top of page

دادخواهی زنان در تبعید؛ فعالان خواستار بازگرداندن حقوق زنان افغانستان شدند

  • Writer: Zan News
    Zan News
  • Apr 23
  • 1 min read
Sent to ZAN TV
Sent to ZAN TV

شماری از فعالان افغان در پاکستان با برگزاری یک برنامه دادخواهانه بر ادامه مبارزه برای بازگرداندن حقوق زنان افغانستان تأکید کردند.


این برنامه روز چهارشنبه (2 ثور) برگزار شد و شماری از چهره‌های مدنی و سیاسی در آن شرکت داشتند.


این نشست از سوی «شبکه نسل جدید برای تغییر» و «جنبش آزادگان در تبعید» برگزار شده بود و چهره‌هایی چون شکریه بارکزی، عبدالله احمدی و نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در کویته در آن حضور داشتند.


مونسه مبارز، بنیان‌گذار شبکه نسل جدید برای تغییر، در این نشست گفت مهاجرت انتخاب نیست بلکه اجبار است، اما می‌تواند به بستری برای بلند کردن صدای زنان افغانستان تبدیل شود.


شکریه بارکزی، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، نیز گفت که زنان امروز بیش از هر زمان دیگر به اهمیت آموزش، خودکفایی و مشارکت پی برده‌اند و باید با شجاعت برای تغییر ایستادگی کنند.


در این برنامه، سخنرانان بر حذف زنان از ساختارهای سیاسی، محدودیت‌های اجتماعی و محرومیت دختران از آموزش تأکید کردند.


اشتراک‌کنندگان این نشست خواستار ادامه دادخواهی و تلاش مشترک برای بازگرداندن حقوق زنان شدند.


این برنامه در حالی برگزار می‌شود که پس از بازگشت طالبان به قدرت، زنان در افغانستان با محدودیت‌های گسترده در آموزش، کار و مشارکت اجتماعی روبه‌رو هستند.

 
 
bottom of page